Dont tell me who is HOT because i dont ever care . Thank you because be a good readers , and enjoy your reading pretty handsome ♥ !

Powered By Blogger

good Followers ♥ !

thumbs up ?

♥ luahan hati #1

assalamualaikum :')


hye semua , hawayu ? hope semua visitor ajue kali ni sihat . alhamdulillah , ajue di rumah nie sihat . cuma penat sentiasa bersama ajue . alah , major daripada u'oll tahu kan kenapa :) sekarang semakin banyak ujian yang ajue terima . mungkin ini semua balasan ajue yang lepas lepas . dan ajue terima dengan hati yang terbuka 
*even dah macam orang gila menangiskan ?*


okay , kali nie ajue ingin share a little bit kisah hidup ajue hari hari . sebab bukan semua orang mampu hadap tanpa meluahkan right ? fyi , im really like walking in the rain and no one can know my tears . but , sekarang ni sebaliknya . family ajue semua nampak kesedihan ajue , cuma mereka tak tegur . mereka tahu masalah ajue . dan orang yang paling close dengan ajue bila ajue nak share probs , adalah ummy ajue sendiri . even ummy selalu bebel kat ajue , tapi itu semua untuk kebaikan ajue . tapi sometimes bukan semua masalah , ajue berkongsi dengan ummy . ada lagi orang yang sanggup mendengar isi hati ajue . siapa lagi kalau bukan my lovely sista in the world . my kangah . dia la orang yang always support ajue dalam apa jua masalah ajue . yea , mybe dulu ajue memang tak masuk kepala dengan dia . asekk bergaduh . tapi sekarang tidak . 


tapi untuk kali ni , dua dua orang tak dapat treat apa masalah yang ajue hadap . kali nie betul betul rahsia . uncle says , if satu perkara itu dinamakan rahsia , dia tetap dengan rahsia . kali ni ajue kene hadap sendiri dan tak nak orang lain campur . cuma ajue tak sangka orang yang ajue paling rapat buat ajue macam ni . sebab tu la ajue tak boleh story kat sesiapa . makin besar nanti adalah . biarlah ajue sahaja yang tanggung betapa peritnya rasa sakit nie . selama ni ajue silap . fikir bukan bukan , ajue suka go thru fikir tanpa siasat . dan sekarang , ajue tahu kebenaran nya . mybe tuhan temukan ajue dengan orang yang salah supaya lepas ni ajue lebih berhati hati untuk memilih . tak salah kan memilih untuk kebaikan diri kita ? sememangnya dialah orang yang paling ajue sayang , paling ajue rapat dan sangat boleh dipercayai . selama ni , semua life ajue diceritakan kepadanya . apabila ajue ditikam dari belakang macam ni , mungkin ajue akan memaafkannya . cuma ajue tak boleh nak buat dia seperti dulu . ajue mintak maaf . patutlah peribahasa sentiasa berkata , '' ingin tahu keburukannya , tanyalah daripada musuhnya . bukan kawan rapatnya '' dan selepas ajue tahu kebenaran , semua telah terbongkar . selama ni life ajue sentiasa 'diketawakan' . dan 'dipermainkan' . sangat sakit untuk ajue menghadapinya . tapi itu semua ujian ajue . takdir ajue , sudah tertulis tentang jalan cerita hidup ajue . 


''ya Allah , sanggupnya awak buat saya macam ni .'' itu je ayat yang ajue cakapkan bila dapat tahu kebenaran . act , ajue dah lama perasan apa yang terjadi . tetapi ajue tetap mindset yang dia tak akan sanggup buat ajue macam ni . ini semua sebab dia adalah "kawan baik" ajue . selama ni ajue percaya dia 100% . apa semua ajue buat , mesti ajue bagitahu dia . tapi sejak hari ajue perasan , ajue makin tak berani nak cerita masalah ajue . dan dia semakin jauh dengan ajue . sampai lah ajue tahu apa yang betul , benar , salah dan silap . semua 'perasan' ajue kali nie betul . dan dia pandai menyimpan rahsia . ajue kagum . tapi semua itu tak lama kan ? tuhan maha adil dan DIA pasti memberi petunjuk kepada insan yang dihina . dan sabar sentiasa bersama ajue like sheila says , SABAR ITU INDAH .  kali nie , ajue mintak maaf dari hujung kepala sampai hujung kaki kat semua kawan kawan ajue yang pernah ajue buad silap . yea , kita as human being tak lari dari kesilapan kan ? dan ajue pon memaafkan semua kawan kawan ajue . hati diri sendiri adalah tempat yang paling dekat untuk kita luahkan kesedihan mahupun kegembiraan . betul tak ? hanya ALLAH swt tahu isi hati kita . jum ramai ramai kita mintak dengan tuhan agar dipermudahkan urusan kita . aminnn ;)


u'oll jangan lupa tau doakan ajue kuadd menghadapi masalah masalah ini  :')








keep it REAL ! tulis blog pakai ♥

2 comments:

zur'ain said...

kuatkan semangat ye ajue syg ♥
Allah xkan bg dugaan klau kita xmmpu nak hadapinya. :)

ajueraine said...

terima kasih awak :'(
insyAllah , sy kuad kan diri !

Post a Comment


ShoutMix chat widget